|
Lumi
Oct 22, 2020 17:15:14 GMT 2
Post by Aile Aikia on Oct 22, 2020 17:15:14 GMT 2
Snjóstormur frá Hólmavík "Lumi"Islanninhevosori, kimo, 145cm, taso heA & 100cm Omistaja Aile Aikia / Aihkian vaellustalli Vuokraaja: - >> sivuille <<
|
|
|
Post by Samar Kohlin on Nov 18, 2020 21:56:35 GMT 2
Keskiviikko 18.11.2020
Klo: 11.00 - 16.00 sää: Pilvinen, raskaan nälöinen taivas, -5 astetta pakkasta vaihtelevasti, kylmä tuuli.
Samar parkkasi valkoisen BMW romunsa aihkian pihaan. "Saisi tämänkin romun jo vaihtaa... onneks pääsee pian hevosen selkään." Samar huokaisi ja marssi tallia kohti. Nainen rytkäytti kassinsa satulahuoneeseen ja vilkaisi tunti listoja. "Lumi on ollu tänä aamuna kenttätunnilla... hmm oisko se sitten rento kävelyreissu metikössä. Samar hymähti ja nakkasi takkinsa kassinsa päälle ja marssi pihalle tähyilemään. "Siellä sä oot poika." Nainen hyppeli orin luokse kuin pikku tyttö. Rauhallinen ori hörähti kun Samar otti sen riimuun ja talutti sen talliin. Kakki tietävät sen ylivoimaisesti parhaimman sedän tai tädin joka ostaa aina kaiken minkä halajat, Samar on tämä täti lumelle. "Shhh ei sanota kellekkää" Samar antoi pojalle ruisleipää.
Samar alkoi harjaamaan oria. Rouva täydellisyys harjasi issikan korvista kavioihin niin ettei likaa voinut silmin nähdä, toki Samar kulutti siihen 1.5 h. Tuona aikana Samar ehti myös putsata ja pestä kaviot, siistiä harjasta huonossa kunnossa olevat jouhet, puhdistaa korvat ja silmät. Ennen selkään nakkaamista Samar puijjuutti satulahuovan pihalla ja asetteli sen lumen selkään tämän ottaessa torkkuja, nainen pyyhkäisi satulaa nopeasti pinnalta ja nosti selkään. Suitset tämä pyyhkäisi myös nopeasti jonka jälkeen lämmitti kuolaimia käden lämpöiseksi. Saatuaan suitset paikalleen oli aika laitaa itse naikkonen kuntoon.
Saatuaan orin ja itsensä valmiiksi Samar kiristeli mahavyötä pihalla. "Eiköhän sitten mennä" Samar nousi hevosen selkään. Valmiina lähtöön, ennenkuin nainen kuuli takaansa puhetta. "Hei vaan" Samar hymyili. "Mun piti mennä Lumella tänään..." Nuorehkon näköinen tyttö sanoi. "Ai... Anteeks mut kerkesin ensin laittaa suvelle viestiä et tulen tänään." Samar hymyili. "Mutta se on mun ori" Tyttö sanoi *Ai... jestas näitä silloin tällöin ratsastamassa kävijöitä* Samar ajatteli mutta vastasi muuta "Anteeks mut musta tuntuu että Suvi omistaa Lumen ja mä oon sen vuokraaja joten..." Tyttö tuntui suuttuvan vain enemmän "Se on mun lemppari ja mulle sanottiin et oon ainoo joka saa ratsastaa sillä." Tyttö totesi. "Aivan... noh me mennään nyt, onnea matkaan!" Samar sanoi vilkuttaen pikku pirulle ja käski Lumen liikkeelle kohti maastoa.
"Ihme porukkaa, vai mitä" Samar taputti orin kaulaa. Nainen nosti jalkansa pois jalustimilta ja nosti jalustimet ylös roikkumasta. Nainen otti rennon asennon ja keinui vain Lumen tahdissa samalla kun pakkaslumi narsku kavioiden alla. Samar veti syvään henkeä ja sulki silmänsä hetkeksi. Noin tunnin samar keinui lumen tahdissa maastossa. Reitit olivat niin kauniita ja hämästyttäviä. Matkalla näkyi puroja, erilaisia kauniita lintuja, lumista maata ja kylmää tuulta. Loppu matkasta Lumi alkoi käydä levottomaksi. "Nytkö tuli virtapiikki" Samar naurahti ja laski jalustimet takaisin alas. "Oikaistaan tosta aukion kautta" Samar ravasi lumen kanssa aukiolle lämmittääkseen lihaksia lisää, sitten he nostivat laukan ja laukkasivat ison aukion lävitse, pienten puiden välistä suoraan toiselle puolelle. "Whou, sähän olit nopee" Samar nauroi ja taputti oria. Loppumatkan nuo kävelivät kotiin.
Kello oli jo 15.00 kun parivaljakko saapui takaisin tallille. "Hyi, rupeaa hämärtään jo." Samar totesi ja talutti lumen takaisin talliin ja purki issikan kokonaan. Samar vei lumen vielä hetkeksi pihalle viettämään aikaa sillä aikaa kun samar puhdisti Orin karsinan, vei sille uudet petikamppeet, pesi juoma astian ja vei heiniä sinne. "Jospa se kelpais" Samar hymähti. Samar meni vielä satulahuoneeseen ja kuurasi suitset, satulan, harjat ja muut kiiltävän puhtaaksi "Eipähän Suvin tarvitse stressata." Tämän jälkeen Samar haki Lumen sisälle "Jeesus, ompa pimeää." Samar talutti Lumen karsinaan ja sulki karsinan oven.
Lopuksi Samar kirjoitti näkyville että Lumi on liikutettu, teki sen iltaruuan valmiiksi, pakkasi kamansa, vei porkkanan ja leivän lumelle ja suuntasi autolleen. "Kello on jo neljä, vielä oottaa yks söpöläinen kotona ruokintaa." Samar käynnisti auton ja lähti pihasta.
|
|
|
Post by Samar Kohlin on Nov 19, 2020 11:54:34 GMT 2
Samar & Lumi
|
|
|
Post by Pauliina Mäntykoski on Dec 1, 2020 14:58:00 GMT 2
Pau laittamassa Lumia valmiiksi vauhtimaastoon ❆
|
|